2/10/2013

9 hari itu

Assalamualaikum uols .
dah kurang lebih 9 hari dah iols balik rumah iols .
time ni je lah iols bole online mengadap lappink ni tanpa henti .
time ni je lah iols bole buat post blogg untuk uols
*buat macam memang betul ada "uols"*



suatu perkara yang pasti ,
9 hari itu ,
bukan 9 hari yang biasa
9 hari itu aku bermain emosi semata .
melawan kata hati ,
mengelap tangisan yang tiada guna ,
9 hari itu membuat aku menjadi manusia berbeda ,
jauh persimpangan nya .
jauh dari pendirian sendiri .
aku harus bangkit .
berlagak seperti orang dewasa itu tidak betul .
you have to act like one!
grow up!
tiada lagi manja seperti dulu .
9 hari itu menolak aku untuk bangkit menjadi orang yang baru .



aku harus wajib mesti untuk berubah
aku sedang cuba .
aku tak kisah lagi jika aku dikira meniru karakter dia
aku tahu kau suka yang itu ,
aku jadi yang itu .
kau suka begitu ,
aku jadi begitu .

tapi ,
jika kau tenung ,
kau selam sedalam hati ku ,
aku hanya aku yang menagih kasih mu ,
yang ingin kau tahu kewujudan aku .



dan tiba hari kesepuluh ,
aku pulang dengan hiba ,
terus kan jihad ku ,
aku akan pulang tanpa senyuman ,
ditemani tangisan .

No comments:

Post a Comment