2/05/2013

Aku yang mengejar bayang .

Assalamualaikum uols .
uols , iols nak tanya .
pernah tak uols rasa yang uols tengah kejar sesuatu .
tapi uols sendiri tak tau apa yang uols kejar .
hidup kena ada matlamat uols .
bukan iols ni hebat sangat nak bagi pesanan penaja ni kat uols .
tapi , senang kata , pesanan ni , untuk iols .


Aku kena bangun .
berhenti mengejar sesuatu yang tak pasti .
kadang kadang kita tak sedar yang kita beria ia kejar tu ,
takkan kita peroleh .
ya , memang betul kena usaha .
tapi ukur lah baju di badan sendiri .
kalau badan macam tong , tapi ambil ukuran tin ,
tak akan lepas punya .



Aku harus bangkit .
bangkit dari kekalahan yang aku sendiri tidak sedar .
buat matlamat baru .
mengikut tahap diri sendiri .
ukur kelebihan dan kelemahan sendiri .



Aku sudah tak punya sesuatu untuk pegang supaya aku tidak hanyut bersama arus perasaan aku sendiri .
kejar lah sesutu yang nyata .
bukan bayang semata .
tapi yang nyata jelas di mata .



Aku harus buka mata sehingga nampak intan permata

##inibukanmadah,tapiluahanhatitatkalaresah##

No comments:

Post a Comment