7/23/2013

bukan realiti , bukan sang masa hadapan . . .

Assalamualaikum uols .
aku meringkuk , kesejukkan .
dilapik sehelai selimut nipis .
malam yang hening , penuh dengan sepi .
sweater yang patut dipakai , buat membaluti kesejukkan malam ,
dipeluk erat .
hati berdetak detak , sakit! sakit! sakit!
sebak memenuhi lorong lorong kosong hati .
sakit! sakit! sakit!
lebih erat dipeluk , sakit yang mula mekar dihati ,
hilang . . .
rasa nyaman berjinak jinak .
hujan nipis mula melawat sepenuh ruang kering di wajah sayu ku .
nyaman di hati dengan sedu sedan tangisan .


telinga bubu ku tarik ,
bisik kan kata kata rindu , kasih .
dua insan tidak bernyawa ini , seakan akan bernyawa bila malam malam sepi ku tiba .
mereka seakan akan cuba menenangkan aku saat pilu tiba melarat sepenuh hati .



kalau memang bukan fantasi ,
bukan ini yang bakal ku rasa .
kalau memang aku realiti ,
bukan ini yang bakal ku tempoh segenap hari hari ku .
seluas malam malam ku .



kalau aku lah sang masa hadapan ,
ini bukan bayaran yang perlu ku bayar .
harga ni , buat sang masa lalu .
yang harus bina kekuatan diri ,
buat bekalan masa hadapan , sendiri .



aku sudah mengerti ,
permainan yang sedang di main kan .
maaf ,
dan
terima kasih .

No comments:

Post a Comment